Pálnak és Barnabásnak: ApCsel 13, 3: "erre böjtöt tartottak, imádkoztak, rájuk tették a kezüket, azután útnak indították őket. "; Pál Timóteusnak: 2Tim 1, 6: "Szítsd föl magadban Isten kegyelmét, mely kézföltételem által benned van, " Anyaga: a püspök kézrátétele. Lényege: A kézrátételt követő felszentelési imádság. Kegyelmi hatása: hozzáhasonít Krisztushoz, hogy a szentséget felvevő Krisztus eszközeként az Egyházért szolgáljon; a felvevő Krisztus megszemélyesítőjeként cselekszik a papi, prófétai és a pásztori feladatkörben. Házasság Alapítása: Ter 1, 27: "Megteremtett tehát Isten az embert a maga képére; Isten képére teremtette őt, férfinak és nőnek teremtette őket. "; Mt 19, 6: "Amit Isten egybekötött, ember szét ne válassza. "; Ef 5, 31-33: "Az ember elhagyja atyját és anyját, feleségéhez ragaszkodik és a kettő egy test lesz. Nagy titok ez. Én Krisztusra és az Egyházra vonatkoztatom. " Anyaga: a kölcsönös önátadás. Lényege: a kölcsönös önelfogadás. A házassági szerződés teszi a házasság lényegét: "N., én Isten színe előtt feleségül veszlek" és "N., én Isten színe előtt feleségül megyek hozzád. "
1. Atyját és az anyját Elhagyja az ember, Ragaszkodik asszonyához, Akit az Isten rendel. Egy test és egy lélek lesznek Mától kezdve, Közös teher, közös öröm, Együtt az Úr kezében. Refrén: Felette nagy titok ez, Az ember meg sem érti, Hogyan lehet egyáltalán Ilyen nagyon szeretni. Titok, de van megoldás, Az Igében találod: Isten maga alkotta meg Egykor a házasságot. 2. Már az Édenkertben Isten azt is látta, Az embernek szüksége van Egy hozzá illő társra. Sokkal jobb a dolga kettőnek, Mint egynek, Botlik az egy, a másik segít, Egyszerre el nem esnek. 3. Jobb kettőnek együtt Kéz a kézben járni, Akármilyen hideg jöhet, Azoknak nem kell fázni. Ellenállni könnyebb, Ellenség ha támad, Velük az Úr kegyelme van, Még a pokol sem árthat. Home
Ha pedig bűnben van, bocsánatot nyer. " Anyaga: Távolabbi anyag: szentelt olaj Közelebbi anyag: az olajjal való megkenés. Lényege: A megkenés szertartásának a szövege. Kegyelmi hatása: a beteg egyesül Krisztus szenvedésével saját és az egész Egyház javára; megerősödés, béke, bátorság, hogy keresztény módon viselje a beteg a szenvedést; bűnök bocsánata, ha azt a beteg a bűnbocsánat szentségével nem tudta elnyerni; egészség helyreállítása, ha az a beteg lelki javát szolgálja; előkészítés az örök élet felé tartó átmenetre. Egyházi rend Alapítása: Mk 6, 12: "Azok elmentek, és hirdették, hogy tartsanak bűnbánatot. "; Mt 10, 1: "Ezután magához hívta a tizenkét tanítványát. Hatalmat adott nekik a tisztátalan lelkek felett, hogy kiűzzék azokat, és meggyógyítsanak minden betegséget és minden bajt. "; hatalmat adott "oldani és kötni", Eucharisztiát ünnepelni, és bűnt megbocsátani; Pünkösdkor rájuk adta a Szentlélek teljességét; az apostolok szertartással közvetítették a lelki hatalmat és küldést: a diakónusoknak: ApCsel 6, 6: "Ezeket az apostolok elé állították és ők imádság közben rájuk tették kezüket. "
Őt kellett "elhagynia", az Örökkévalót ahhoz, hogy aztán Őt is, akárcsak Évát, igazán szerethesse (és mindez talán más megvilágításba helyezi a "kiűzetés" történetét is). Egyike lehet ez a teremtésről szóló elbeszélés nehéz, de végső soron mégis megnyugtató, titokzatos "tanulságainak". Jó szombatot kívánunk!
Kereszteny Katolika hittan. Samson Janos latin rendszere utan irtak es... - György Talaber - Google Könyvek
Most hogy így összeszedték, Soros minden lépését támogatom. Egyébként a Sátánét is, a legenda szerint ő tehet arról, hogy az ember egy intelligens állat. Isten csak egy csupasz majmot akart eredetileg.
Nemigen van mit magyarázni rajta, ha csak azt a kérdést fel nem szeretnénk vetni, hogy mit jelent az "és ezért". Azt értjük, Ádám hogyan talált rá Évára, hogyan esküdött hűséget neki (ő immár csont a csontomból, hús a húsomból), hogyan lettek egy testté, de az elsőre nem teljesen világos, hogy kik voltak Ádám szülei, akiket el kellett volna ehhez hagynia, hogy példát mutasson nekünk önálóságból, leválásból. És hogy tulajdonképpen miért, hogyan kéne pontosan "elhagyni" a szüleinket a Tóra szerint, ha később meg azt tanítja, hogy tiszteld apádat és anyádat? Hogyan lehet "elhagyni" és "tisztelni" egyszerre? Az "elhagyós" mondat, a zsidó és keresztény esküvői szertartások sztárja éppen ezt teszi feladatunkká: a jáázov ige, amelyet "elhagyjá"-nak fordítunk, ugyanis kettős jelentésű, mutat rá Ziony Zevit Biblia-kutató: egyszerre jelenti, a héber nyelv végtelen lélektani bölcsessége folytán azt, hogy "elhagyni valakit" és azt, hogy "gondoskodni róla". Ez a két dolgunk van egyszerre felnőttként a szüleinket illetően és ezek nem hogy kizárnák, egyenesen feltételezik egymást.