"Ezek a táncosok ma az ExperiDance próbatermeiben az én darabjaimat próbálják Vona Tibor fia cégének megrendelésére, egy őrző-védő társulás abszurd védelmében" – fogalmazott Román Sándor. Vona Tibor tájékoztatta a megjelenteket, hogy 2018. júliusában azért lett 28 főről 48 főre felduzzasztva a tánckar létszáma, hogy a működés a hihetetlen nagy előadásszám mellett is biztos legyen. Ennek ellenére két ciklusban is elmaradt a tavaly szeptemberre meghirdetett Amazonok premier, melyre minden jegy elkelt, melyeket az előadás elmaradásával egyesével, mindenkinek vissza kellett váltani; vagyis akkor már érezhetőek voltak a művészeti szekción belül a válság jelei. Vona Tibor megerősítette: valóban elment 8 táncművész, akik – mint fogalmazott – Román Sándor emberi viselkedése, a tarthatatlan belső tánckari morális viszonyok miatt döntöttek az évad közbeni távozásukról. Vona Tibor szerint ez azonban még nem indokolta, hogy a megmaradt 40 főből 24 fő ne tudjon kimenni a színpadra. Vona Tibor és mögötte az értékesítési menedzsment saját állítása szerint mindössze 72 órával az utolsó előadás előtt kapta a hírt Román Sándor ügyvédjétől, hogy "nincs tovább".
Román Sándor tulajdonos, művészeti vezető, koreográfus már tíz évesen, 1975-ben fellépett Fidel Castro vendégeként Kubában a Világ Ifjúsági Találkozón, a Nagy István vezette cigándi táncegyüttes táncosaként. Pályaválasztását kiváló tánctudásán kívül ez az élmény is befolyásolta. Az Állami Balettintézet legmagasabb pontszámot elért felvételizőjeként elkezdődött tehetségének kibontakozása, majd több néptáncgyűjtő és -tanító körúton is részt vett Tímár Sándor tanítványaként. A diploma megszerzése után 1983-ban szólistaként táncolt a Honvéd Együttesben. Dolgozott a Budapest Táncegyüttesben és az Állami Népi Együttesben is, ahol szintén a magyar folklórkincs újraértelmezésével foglalkozott. Egyéves amerikai tanulmányútja után, a kortárs tánctechnikák néptáncba való beépítésével létrehozta 2000-ben saját tánctársulatát, az ExperiDance-t. Koreográfusként több színházzal és rendezővel együttműködve változatos stílusú előadásokat hozott létre. A Nemzeti Színház mellett a Magyar Állami Operaház "A fából faragott királyfi" koreográfiája is az ő nevéhez fűződik.
Vona Tibor távol szeretné tartani a botránytól a cégcsoportot, amelyben úgy látja, a strukturális újraépítkezés után még több az erő és a spiritusz, mint azelőtt bármikor. A táncművészek aktív állományi létszáma folyamatosan nő, jelenleg 34 főnél jár. Őket kár lenne terhelni a tulajdonostársak közti nehézséggel, ám ezek megoldása is fontos, és Vona Tibor e körben sem zárkózik el a jövőépítő párbeszédtől, de ha ez nem vezetne eredményre, akkor is őszintén reméli, hogy Román Sándor mielőbb kibontja saját művészeti programját. Az ExperiDance pedig a 2019/2020-as évadra 4 darab visszaállítását tűzte ki célul (ezek: az Ezeregyév, a Fergeteges - Sissi legendája, a Gyöngyhajú lány balladája - Omega musical és a Cinderella). Vona Tibor a sajtótájékoztató végén tisztelettel meghívta a sajtó képviselőit az Ezeregyév szeptember 19-i RaM évadnyitó előadására. (Címlapkép forrása: ExperiDance Production)
Magyar Teátrumi Nyári Fesztivál 2016 - Miniszteri Elismerő Oklevél 2016 - Legjobb Zenés Előadás Díj - V. Magyar Teátrum Nyári Fesztivál 2016 - Magyar Termék Nagydíj 2016 - Magyar Brands díj: "Innovatív Márka" és " Kiváló Fogyasztói Márka" kategóriában 2017 - KKV Top 100 díj: Első helyezés 2017 - Vastaps-díj Salgótarján: "Legjobb zenés előadás" a Gyöngyhajú Lány Balladája előadásunkért 2017 - Regionális, Pest Megyei "Príma Díj", kultúra, közművelődés kategóriában